Rodina...

27.01.2010 12:56

Tak jsem si po opravdu hodně dlouhé době scrapla jednu stránku do alba...  nemám na rodinné album teď vůbec žádný čas, ale tomuhle se nedalo odolat...

Beníček je moc šikovný chlapeček a já moc pyšná maminka :-))  ... budou mu 4 roky, barvy zná od dvou let, pozná všechna písmenka, číslice, počítá do padesáti, zná spoustu anglických slovíček a neskutečně dobře logicky přemýšlí...  určitě bych našla plno jiných dovedností, které se vymykají průměru, o těch ale psát nechci...   každá strana má dvě mince a tak i u nás jsou věci, které prostě ne a ne a nemáme...  jednou z nich je kreslení...   zatímco vrsevníci ve školce už krásně malují, vybarvují, tvoří...  Beníčka udržet u stolečku je nadlidský výkon a když už se to podaří, vyleze z toho změť převážně vodorovných čar a na rozdíl od jiných dětí se Beník ani nesnaží přesvědčit své okolí, že je to letadlo, auto, pejsek - přeci maminko - apod...   Jediné, co už se nám jakž takž podřilo zvládnout, je sluníčko, i když i o jeho podobě má náš chlapeček velmi svéráznou představu...

Jednou takhle odpoledne Beník povídá... budu kreslit...  nevěřím svým uším, ale hbitě přistrčím papír a tužku... a copak nakreslíš?  ... panáčka...  Vědoma si toho, že má fantazie bude muset zapacovat na plné obrátky, abych rozpoznala jednotlivé části těla a ještě to při chválení nepokazila, usedám vedle něj a čekám, co nakreslí...  světe div se...   hlava se zdá být hlavou, rovná čára nenechává na pochybách, že jde o tělo, počet rukou i nohou souhlasí...  když přidá oči, nos a pusu, jen nevěřícně koukám...  ještě vlasy a .... to jsi ty, mami...   jsem dojatá a chce se mi brečet .... a nakreslím i tatínka...  jenže já nemám kapesník a když vstanu od stolu, kouzlo pomine...  a tak popotahuju, bulím a sleduju svojeho malého chlapečka, kterak poprvé nakreslil nejen maminku a tatínka, ale přidal ještě i sebe a jakoby nic si odběhl zase hrát s mašinkama...   třímám v ruce ten ušmudlaný kus papíru a vím, že na ten okamžik nikdy nezpomenu...  takových obrázků ještě nakreslí spoustu, já vím...   ale tenhle bude vždycky jiný a nejen proto jsem z něj udělala stránku do našeho rodinného alba...

PS: maminka je vpravo, Beník uprostřed a vlevo..... vlevo je náš tatínek..... mmch po shlédnutí obrázku dojatý snad ještě víc, než já :-)

Už jsou to asi 2 měsíce a od té doby už kreslíme zase jenom čáry.... :-)))